'BlogArchive' [11 Foto] Orang Jepun Kempiskan Perut Guna Straw? Lihat!! ~ My Channel Network

Sunday, January 6, 2013

[11 Foto] Orang Jepun Kempiskan Perut Guna Straw? Lihat!!

16 comments
Lihat video dibawah :
Jika anda termasuk salah seorang yang sudah berputus asa dengan diet dan usaha untuk mengecilkan perut anda, mungkin anda perlu mencuba cara orang Jepun dalam usaha mengecilkan perut. Satu cara yang cukup unik sekaligus tidak memerlukan perbelanjaan yang besar,tanpa ubat atau vitamin mahal ,tanpa peralatan fitness yang canggih.

Hanya dengan straw @ penyedut minuman. Orang Jepun melatih otot perut supaya kencang dan hasilnya perut boleh mengecil.. Cuba kita lihat bagaimana mereka membuatnya...

siapkan dulu straw @ penyedut minuman
potong lebih kurang 5 cm

ratakan salah satu hujung straw

tutup separuh lubang straw dengan selotip

lihat bla sudah ditutup separuh

tarik nafas dalam-dalam dan penyedut selama 5 minit

lakukan selama 3 minit setiap hari

Beberapa orang yang melakukan selama 2 minggu hasilnya beza-beza, tetapi semuanya berhasil mengecilkan perut.

Menurut pakar, saat kita bernafas, otot perut lebih digunakan ketika mengeluarkan nafas daripada menarik napas.

Dengan menggunakan sedotan yang ditutup separuh, efek penggunaan otot perut menjadi berlipat.



16 comments:

  1. berkesan x ni??

    LAWAK:
    SADIS:
    PELIK:

    Reply
  2. xfhm la ayat 'tarik nafas dalam-dalam dan penyedut selama 5 minit'.. spa bleh jelaskan?

    Reply
  3. xbrapa jelas lah dgn ayat "tarik nafas dalam-dalam dan penyedut selama 5 minit".. boleh jelaskan ckit tak scra t'perinci..nk try ar..

    Reply
    Replies
    1. tukar 'dan' kp 'dengan'....that's all.....mana mungkin kita boleh tarik nafas smpai 5 minit......that mean...dalam linkungan 5 minit kita ulang exercise ni.....

  4. Nyonyot je,bkn tiup @ sedut..Nyonyot je.. :-D

    Reply
  5. Ade side effect tak?

    Reply
  6. kan dia kata kat last tu.."Dengan menggunakan sedotan yg ditutup separuh..."

    Reply
  7. Ooh maksud nya d tiup la tu,.. Tiupn dp lubang strw yg kecil mmaksa otot perut mgecut n mnahan tiupn perlahan tu slma 3 minit,.. Senamn yg bgus n pling mudah diamalkn,..

    Reply
  8. Selotip,heheghe

    Reply
  9. Nampak mcm tiup... bkn sedut

    Reply
  10. Tentu sekali tiup, bila kita tiup otot abdomen kita mengeras. Tapi awas kesan sampingan nya boleh dapat hernia.

    Reply
  11. saya tak nak lah perut kempis sampai mcm tu sekali sampai nampak tulang je, mana lawa kalo mcm tu

    Reply
  12. Cucuk steroid jela, sit up 30 sehari. Haha

    Reply
  13. Kang tak pasal2 terus mati. Hahaha. Slmt tinggal bdn kurus :D

    Reply