Ustaz Azhar Idrus TEGUR Cikgu Shida.. Panas beb!

on Saturday, December 15, 2012
Lihat video dibawah :

Sebelum apa-apa, gua nak clearkan disini.., gua tak ada masalah dengan Ustaz Azhar Idrus.., gua juga terhibur dengar keletah Cikgu Shida.., dan gua suka dengar lagu Yuna..

So.., kali ni gua nak sentuh sikit pasal komen Ustaz Azhar Idrus tentang lakonan 'miming' Cikgu Shida didalam Youtube.. Baca kat bawah ni kenyataan dari Azhar Idrus..

Gua setuju bila Ustaz Azhar Idrus kata sebagai seorang pompuan, mereka kena ada rasa malu.. Tak kiralah artis ke.., lawyer ke.., bini Perdana Menteri ke.., kena ada sifat malu beb..

So.. sepatutnya Cikgu Shida tu kenalah terima dengan hati yang terbuka.. Orang kata.., bila ada lagi insan yang sudi nasihatkan kita tu.., tandanya masih ada yang sayang..

Jadi.., jom kita baca luahan hati Cikgu Shida.. Gua prinstcreen khas untuk bacaan korang..

Renung-renungkannn..




228 comments:

  1. Anonymous

    orang cmni yg bole sesatkan orang lain

    Reply
    Replies
    1. bahasa SEORG GURU MCM NI YE??

    2. Hidayah86,seorang guru juga mempunyai perasaan.. lainlah jika anda adalah seorang yg tidak mempunyai perasaan.

    3. Betul 2..ko 2 hidayah86..jgn nk bjet sgt..

    4. TP srg guru jge ptt la mnjd cth y baik..kLu die pn dh prngai cmni...jgn mrh la bLe ank murid wt gk.. sume org mmpunyai perasaan, but what u said is what u r

    5. Guru mendidik murid d skolah.. Attitude anak biasenyer ddidik oleh parent bkn guru.. Jd jgn salahkan guru klau anak2 buat prangai pelik2.. Guru juga manusia biasa yg ada perasaan n hobi.. Dia mungkin tidak cemerlang di luar, tp tugasnya d sekolah tip top.. Mn la kita tau...

    6. Dah buat salah... d tegur tak nak terima... Memang terang la sbg seorg Ppuan Cikgu tu dah Terover.... Memang patut rasa Malu! Pelajar Cikgu pandang perangai mcm apa!

    7. alahai korang ni cikgu ckp kasar skit
      mula laa ckp CMNI KER BAHASA SEORANG CIKGU
      klau UAI berceramah and setiap ceramah die pasti akan menggunakan perkataan BODOH ade korang complain?? ade korang ckp CMNI KER BAHASA SEORANG USTAZ btol kata cikgu shida malu tu biar bertempat.bukannye perlu malu 24jam 7day a week!! klau malu 24jam nk kuar mkn kt luar pom malu mati kebulur laa kt umh...

  2. myb ustaz xbermaksud nk mengaibkan ckg tu n ckg tu plak rase ape yg dibuat xsalah. mula2 baca komen ustaz mcm die nk bergurau n ckg plak terase. hm, hanya Allah yg tahu ape yg dimaksudkan ustaz dan ape yg dirasai ckg tu.

    Reply
    Replies
    1. 1st impression itu penting. Kalo ada idea adaptasikan dlm pementasan skola. Niat x menghalalkan cara. Kalo nk buat video utk tatapan, simpan video tu bg anak n suami tgk. Lebih baik kita hindari fitnah. Fhm2 la sndiri. Taraf pn dh cikgu.

    2. tahap pun da cikgu kn, boleh pikir sendiri. da org tegur tu bnda yg mmg terang2 menunjukkan diri sendiri. jadi terima j lah. kalau da xboleh terima teguran sbb perangai sndiri, jgn tunjukkn kelemahan tuh. :)

  3. nasihat alim ulama banyak maksudnya... Muhasabah la diri... Kita xslalunya betol dimata orang...orang xsemestinya betol dimata kita... Itulah guna akal dan hati... Gunakan ilmu sebagai lampu.

    Reply
    Replies
    1. setujuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      cikgu shida muat turun video ni semua utk raih undi/ 4 more confident????

      byak lagi cara yang bol cikgu shida cnfident lebih.

      :P ustaz azhar idrus tegor, klu kene sndri mmgla menyakitkan hati sbb bhsa kasar jugak.tp niatnye baik.

      cikgu shida henti2 kan je la...semua tu. sbb...tu bkan ckgu shida.

      jgn jadi org lain klu bkan 4 dri sndri :)

  4. bangang x nmpak tulisan ooohhh

    Reply
  5. HUHUHU!

    xkan la sebab Cikgu Shida boleh sesat?

    hmm..

    At least, dia pakai tudung.

    HIBURAN:
    SERAM:
    KISAH BENAR:

    Reply
    Replies
    1. Your right??? Hak kita adalah sbgi hamba Allah S.W.T.

    2. cikgu shida bdoh x der peraasn malu. dengar jer la tok guru ustaz azhar cakap ape. jngn jd bengong. ko dh buat perangai setan dlm youtube, diam2 jer la.

    3. siapa kita utk m'bodohkan org.yg pnting ape yg cigu shida buat xde la k'terlaluan sgt.hnya org yg ade sifat iri ati atau bnci pd s;org itu jerk yg suka m'bodohkan org lain.lg satu nk ckp kalo cikgu shida bdoh dia xkan jd guru yg m'didik ank bngsa skrg...naaf kalo ape yg sy kate nie m'nyakitkan ati anda..Thanz :-)

  6. hmmm...mmg la dia xkenal kamu cikgu...tpi apa y kamu buat itu mcerminkan siapa kamu...wlaupun kamu cuba menafikan kerana utk buat video saja...tpi still...klu ad y tegur bnda tu slh...jgn la buat lagi..trutamanya org tu org y berilmu...terima teguran org seandainya ia kearah y lebih baik...
    Wallahu'alam...

    Reply
  7. iloike cgu shida , tak RACIST . :p

    Reply
  8. buat ape nk lwn blk komen smpai pnjang brjela2... ape yg org tegur cube kite ambik mane positif negatifnye.. mgkin ade btlnye ape die ckp.. mgkin jugak ade salahnye... ambik la yg betul... yg salah tu buat pekak telinga je la...

    ni la manusia.. die tau ape die buat tu x btl, die nk x betulkan org lain pulak... kdg2 org cakap "x puas hati cakap la direct"... tpi bile org cakap direct, die x nk terima pulak... lagi teruk, die nk carik salah dan kelemahan org lain pulak...

    sebab tu la hidup nie kite kene sentiasa anggap diri kite nie lemah... jgn anggap kite nie x penah ade buat salah langsung... org lemah blh terima teguran... org perasan bagus, kalau kene tegur die salahkan bende lain.....

    tepuk dada tanye la diri tu betul ke salah... at least sy dh pesan, harap2 x didakwa kt akhirat nnti... amin......

    Reply
    Replies
    1. ni contoh guru yang boleh mengajar tp sayang tak boleh diajar.

    2. ni contoh guru yang boleh @ pandai mengajar tp syg tak boleh diajar.

    3. saya sokong 100%.. mana yang buruk jadikan teladan dan mana yang baik kita sama2 amalkan.. bfikiranlah lebih terbuka, terimalah nasihat dan teguran.. takpe.. think positive babe! :)

  9. Mmg memalukan. Masa mula tgk pun dah rasa malu sebagai seorang guru

    Reply
  10. nice! fight for your right cikgu shida! org xpenah nk faham org seni mcm kita..

    Reply
    Replies
    1. Jangan nak lawan orang ulama, 1400 tahun lalu Rasulullah dah ingatkan hal ni. Kalau siapa berani nak lawan ulama, aku orang 1st bunuh dia.

    2. bunuh laaa.. aku tak tawu plak ulama ajar suruh bunuh orng --" nak cakap pun tak pakai otak

    3. aku stuju ngn Mustknow_zairi..eh eh korang nie.. cikgu shida tu bkn suka nk bg statement panjang lebar ikut perasaan dia.. ape yg nk malu..klu aku jadi cikgu, byk transformasi yg aku nk wt.. perbaharui mcm2.. korang dan korang smua yg asyik bg negatif komen 2 silalah tarik balik..bg pendapat xsalah..tp jgn smpai mengumpat..korang rasa korang bagus sgt ke? yg lelaki smua ni,korang rasa korang bagus..mcm korang xpenah pelok,cium, pegang2 gf korang kan..terasa diri tuh bagus sgt ke..at least cikgu shida tuh xdela mcm gf korang.pakai tudung tp xsenonoh..termasuk la ngn korang pon.. Kuasa menghukum bkn di tangan kita.. Allah jua yg tahu & layak menghukum.. korang sape?? Allah S.W.T???~!! Tidak kan? So, Hina kah Cikgu Shida ni di mata korang yg kononnya SUCI,BERSIH dr Dosa.. Korang xpnh wt dose ke?? Ustaz Azhar Idrus just bg STATEMENT mcm 2 korang lak lebih2 nk kutuk.. Sape kita nk hukum org??? Nak bg pendapat bg yg positif.baru la org respek cara pemikiran kite..bkn dgn sumpah seranah org ikut suka..igtkan mulut perempuan je macam puaka, korang lelaki lagi PUAKA..Nauzubillah min Zalik..Ade yg komen x pakai otak.. KO SAPE??? Yg sorg pulak bg statement ""JANGAN NAK LAWAN ORANG ULAMA, 1400 TAHUN LALU RASULULLAH DAH INGATKAN HAL NI..KALAU SIAPA BERANI NAK LAWAN ULAMA, AKU ORANG 1ST BUNUH DIA.""...WEYY KO SAPE HAH??~!! Tuhan ke??? Statement yg x syg Mulot!!!.. Ntah la korang pk la sendiri..Ade aku kesah???

    4. TO ANONYMOUS DEC 15, 2012 7:09 PM...CUBA BACA SEMULA KOMEN AWK TU..AWK SECARA TERANG DAH MELAWAN HADIS NABI..TU KAWAN KITA BGTAU HADIA NABI TU..BUKAN HADIA DIA TU..SEKALI LG AKU INGATKAN..TU HADIA NABI..SAPE KAMU NAK LAWAN NABI???TU PERINGATAN@AMARAN NABI..BAIK KO BERTAUBAT NASUHA LAH KAWAN..

    5. TO ANONYMOUS DEC 15, 2012 7:09 PM...CUBA BACA SEMULA KOMEN AWK TU..AWK SECARA TERANG DAH MELAWAN HADIS NABI..TU KAWAN KITA BGTAU HADIS NABI TU..BUKAN HADIS DIA TU..SEKALI LG AKU INGATKAN..TU HADIS NABI..SAPE KAMU NAK LAWAN NABI???TU PERINGATAN@AMARAN NABI..BAIK KO BERTAUBAT NASUHA LAH KAWAN..

  11. xheran laa knpa prmpuan dkatakn lbh 'meramaikan' dri kt neraka...nauzubillah.!!
    Mgkn cikgu ni ade agenda sndri...tpi trma je la teguran..antara nk ikut atau tak,trpulang...xpayah nk melatah...nmpk sgt..

    Reply
  12. dalam hukum Allah da terang2 nyatakn tidak boleh merubah diri dari pmpn kpd lelaki dan lelaki kpd pmpn. even skdr lakonan. cuba tny mne2 alim ulama psl isu tu. sure bg jwpn yg sme mcm sy. sy pn ade kekurangan. skdr renungan b'sama

    Reply
  13. Kesian pada ank murid kerana ade cikgu yg konon lyk jd guru tp hakikat lebih jahil dari ank muridnye....sesat lg myesatkan

    Reply
  14. Cikgu shida mcm x betul jeeeee

    Reply
  15. X ada motif lain keee

    Reply
  16. nilah bile byk ikut hukum akal,hukum tuhan xperlu ikut logik akal. nmpk sgt c.shida xleh terima dgn hati terbuka..tros trg aku mmg meluat tgok pmpn yg xtau perasaan malu.

    Reply
  17. kesian cikgu ni..melenting bukan main..siap kua setan n khinzir bagai..
    Orang dah tanya mestila ustaz tu jawap..
    n rasanya jawapan ustaz tu x melampau pon n jawapan ustaz tu rasanya untuk Umum..

    Reply
  18. Ckgu sesat..aku pn cikgu..aku pn akn rasa malu klau vidio nie ditayangkan..

    Reply
    Replies
    1. Sgt stuju...sbb i pn cgu...emm ape UAI tu ckp mmg btl...dn xtrlmpau pn...

  19. cikgu syida ni berat nanang truh...luga perot ak tgk..nebeng ngat..bodo yg amat..mcm mmperbodokan diri sndiri...choi

    Reply
  20. Niat tidak menghalalkan cara kak oi...

    Reply
  21. hahaha...cikgu ker ni...awat cetek sgt akalnyer...anak sapalah ni...buang karan btol...hahahahaaaa...

    Reply
    Replies
    1. don't judge the book by its cover.. atau dlm bhsa melayu jgn tgk org dr luaran sja.. cermin diri tu..

  22. wanita beriman xkan buat video camni

    Reply
  23. dia xkahwin sebab org takut nak.dekat ngan.dia

    Reply
  24. kalo comel 2 xpe la jugk nk bt vdeo2 cm g2...

    Reply
  25. korang camna bleh tau dia alim ulamak.. bukan senang nak jadi alim ulamak.... kalau korang blaja korang bleh kenal la alim ulamak or tak... jgn tgk secara kasar... jangan jadi lalang... tak semestinya alim bleh jadi ulamak... kalau takat alim aku percaya tapi kalau ulamak... korang memang bengap... blaja dlu beb...

    Reply
    Replies
    1. belajar bahasa Arab ..baru tahu apa maksudnya.. jgn tahu sebut saje.... ALIM merujuk kepada satu orang yg BERILMU.. ULAMAK pula merupakan kata jamak[ramai] yg bermaksud para ilmuan........... maksud yg sama tp dlm jumlah yg berbeza..... sekarang siapa yg jadi lalang... ? tak tahu tp ikut membabi buta .. pastu cakap lebat..... kau fikirlaj sendiri !!

    2. Aku stuju.. Kaji dulu sebelum kemukakan fakta....

    3. nk melalangkan org lain.. diri sendiri rupanya lalang huhu

  26. just it's fun la..open minded la sket woi..penceramah pun kekadang bg ceramah pun boleh ajuk cara ppuan?? tu ape?? sama jek xdek beza kan ..cuma kita kena pandai menilai cara penyampaian seseorang jek..cikgu shida xsesat..korg dh fitnah dia..so pe hukumnye tu? dosa kan?? korg dh mintak maaf kat dia?? ape hukum tu plak?? tanya diri sendiri..

    Reply
  27. Kalo camtu bolehlah kita ban Maharaja Lawak, Karoot Komedia....etc serta filem2 yg lelakinya jadi Mak Nyah. Ok x..? Senang cakap, tangkap jer Mak2 Nyah & Pengkid yg sesuka hati ubah watak hidup2 sepanjang masa. Dah tentu hukumnya haram.... Fikir2 kanlah....

    Reply
  28. bergurau je pon. tu pon nk serious. bukan video beromen pon. byak lgi video2 maksiat apsal x kecoh.

    Reply
  29. kalo kena tegur tu terima je la.. cikgu memang sentiasa fikir dia betul sebab dia cikgu.. kita bodoh tak tau ape2... jadi bila d tegur dia akan melenting la...biarpun ada yg tak betul dia buat..

    Reply
  30. otak ada , tapi akal takde same mcm binatang .. nama pown perempuan , mesti la kena ada perasaan malu n sopan .. sebab tuh laa takde laki nak kat kau cikgu shida oiii !!! hahahaha

    Reply
    Replies
    1. tak baik cakap macam tu, dia belum berkahwin sebab belum bertemu jodoh.

  31. Kalo camtu, ban saja Maharaja Lawak, Karoot Komedia dan lain2 cerita @ filem yg seangkatan terang2 an bertukar watak lelaki jadi perempuan dgn pelbagai2 alasan. Tangkap sahaja Mak2 Nyah & Pengkid yg secara terang2 an memakai pakaian yg menyerupai jantina berlawanan. Bukankah itu haram hukumnya.... Fikir2 kanlah....

    Reply
    Replies
    1. ade bende yg nyate haramnye tp kita tak dpt nak cegah secara terang terangan..... krn ia adalah tugasan para pemimpin di peringkat yg lebih tinggi.. yg kite mampu hanya memberi nasihat dan teguran.. kalu nak terima...alhamdulillah....kalu nak ingkar juga terserah.... cume yg kita perlu tahu bahawa kite perlu ingat mengingati.... syurga dan neraka adalah penyudah kehidupan...jadi pilihlah jalan ke destinasi yg anda mahu...SYURGA atau NERAKA ?

  32. bila.kita menangkis apa yg telah tersurat dlm alquran...inilah dunia akhir zaman..menghalakkan yg haram..yg salah tetap salah..jgn kita jadi seperti org kafir yg melihat seni itu dari pelbagai sudut even telanjangpun bg mereka adalah seni..nauzubillah..moga allah tidak menghukum kita dgn cara melalaikan kita sehingga yg salah itu adalah benar..wallahualam...saya hanya beri pendapat sebagai muslimah.apa yg cikgu shida buat itu satu kepuasan diri tapi yg silapnya sbb kita jadikan iti utk tontonan jutaan manusia...sdgkan menari dan berjoget itu sudah dikira mengaibkan diri kita kpd umum...maaf cikgu sheeda...harap di akhirat kelak saya tidak didakwa kerana tidak mengingatkan anda pabila saya baca komen anda.

    Reply
  33. biasanya bila ustaz tegur tu berlandaskan hukum n syariat islam...selagi kita islam, terimalah dgn hati terbuka...teguran yg simple, jelas dan nyata...yg salah tetap salah...jgn sedap hati ikut hukum akal sendiri...klu nk fight menidakkan kebenaran, maksudnya melawan hukum Allah...wallahualam...

    Reply
  34. Adoilah ckg shida..ustz nk nsihat pn emo,,pstu kirenyer kalo anak seni kirenyer boleh la peluk2 bkn muhrim dlam movie??c'mon la cikgu..maybe kalo ckgu brenti wat video2 x befedah tu bru la laki x segan nk masuk minang..

    Reply
    Replies
    1. betul 2 sya setuju.

  35. Yang komen ni pun pandai ckp jelah..sendir layan kpop xingat dunia. pui!

    Reply
  36. niy lgi sekor dajjal...weh,trime jer lah nsehat org tu...yg dok mflentng lagu camtu pesal....haduyyyyyy

    Reply
  37. aaya sebagai org islam, umat muhammad, saya setuju kata2 UIA.

    Reply
    Replies
    1. Ap yg cgu shida buat, sbnrnye x hrm. Jd hrm krn dia ni prmpuan dn suara tu aurat. Sbg seorang guru , dia boleh bbuat bgitu, mybe dia guru seni, or guru muzik..lbih2 lg skrg guru perlu mmberi pendedahan swaktu mengajar dr plbgai aspek... Cnthnya, aspek pedagogy dlm pndidikan.. salah satunya adalah ~'tunjuk cara' semasa pengajaran dan pembelajrn(p&p)~ utk aspek penyerapan multimedia dlm p&p pn dia dh lepas dgn meminta murid mengakses internet dan menggunakan youtube. Stkat ni sy stuju tindakannya slgi cikgu tidak buka aurat di dlm video tersebut. ~guru juga~

    2. maaf saya menyampuk disini...kita semua umat akhir zaman ni Jahil...termasuk saya...teguran tuh utk menyedarkan walaupun diri sendri pn ada salah silap....AURAT TUH DR SEGI ISLAM byk....so, saya minat gak gelak2 tgk c.shida tp x mampu bersuara kalau org tegur pasal Islam...sbb mmg cikgu Shida menunjukkan aurat....wallahualam....

  38. Orang tanya...Ustaz jawab.,kenapa kita nk melenting...?

    Reply
  39. dah awak tu perempuan..kena la tunjuk ciri2 perempuan..sape nk kawin ngan ko klo di mata lelaki pn da xbest...

    Reply
  40. alngkah bagus kalu dapat jawab soalan semudah itu dlm liang lahad bila dh mati nanti...Nauzubillah.. Jwpn y dberikan ckgu Shida tkt sy mndengarnya.. sy jg insan biasa n lemah.. tpii..sape pn kite..kte ttp makhluknya y lemah..y bruk dtg dri kte y baik itu dariNya..jd Y bruk hendaklah kite tgglkn...Wallahualam

    Reply
  41. Sebut pasal ayat "Cikgu" Shida tringat aku suatu masa dulu....jgnlah pegang pada status "Cikgu" dan anggap bahawa kita ni org yg trrrpandai dan trrrrpelajar hakikatnya manusia tetap manusia dan cikgu juga kena faham situasi org lain jgn kira hobi je atau bahasa lanjutnye kepuasan nafsu sendiri dan perasan bagus, org tegur trima wat pela jdikan hobi mcm tu bnyak lg yg senonoh.......tunjukkan kreativiti yg sopan sesuai dgn pemakaian....jdiknlh seseorng yg kretif serta inovatif.......hobi tu tujuan ape smpai upload ke Youtube !?...nak nunjuk lah tu bukan pepe pn....

    Reply
  42. terima jela nasihat dan pandangan org..UiA ni kate2 die sumenye berasas..si cikgu plak jgn la cpt melenting..UIA ni mkn garam dlu,lg tua dr kamu..ni nk b'debat panjang berjela wt ap?dpt ap?ap nk diagong insan seni2 bagai ni?UIA pon insan seni jgk..kite sume makhluk tuhn,wajib kite tegur menegur..lg pon org lain yg tye pndpt tntg cikgu shida bkn ske2 UIA nk komen..bkk ckit pmikirn kite ni..jgn blaja je tggi2 tp x blh pk tntg sume ni..yg lain wallahualam...

    Reply
    Replies
    1. UAI kot bkn UIA.. Hehe

    2. Ha3..kalut sgt nak komen kesalahann org lain..last2 terbogel sendiri..see dunia ni bulat..Uia uia ha3

  43. Apa2 pong balik pada agama ckgu Shida oii...hayati makna "malu" dlm islam. Bukan tafsiran sendiri....setinggi mana pong kita jangan lari dari hadith dan Al Quran.

    Reply
  44. malu itu sifat org beriman..
    dan malu itu tidak boleh dibuat2..

    Reply
    Replies
    1. Mcm lagu yg dia nyanyi tu la..... " kerna malu itu perisai orang beriman....."

  45. Usah dipersendakan hukum Allah. Moga 1 masa nti cikgu akan berubah. Nti bila dah tua tengok balik video2 cikgu shida..mesti rasa malu sendiri..lagho belaka.

    Reply
  46. as.kom saya bukan nak mempersalahkan mana-mana pihak. apa yang ditegur itu terima dan jika tersalah pohan kemaafan. kerana apa yang menyukarkan kita apabila mati kelak adalah dosa sesama manusia yang tertangguh kemaafannya.

    Reply
  47. knapa bnyak sgt yg sokong si cikgu shida tu ye?? aduhh knapa nk tolak Hukum ALLAH S.W.T... nmpak sgt JHIL bab agama.. yg skong si cikgu shida tu cpt2 taubat kamu seolah2 mnolak ajaran yg di printah kan oleh ALLAH S.W.T.. SESAT.. BIDAAH

    Reply
    Replies
    1. Kamu perfect sgt ke dlm agama..??sokong cikgu sheda kena bertaubat..??apa yang dia buat..??jgn mudah ckp org lain sesat sebab allah maha berkuasa..kalau dia nak kamu sendiri hidup dlm kesesatan begitulah jadinya..oleh itu kuatkan iman bukan tuduh org lain sesat suka hati je sbab nampak kelemahan iman anda dictu..org yang beriman x kan nampak keburukkan org lain tetapi akan ajak org lain sesama menuju ke jalan yang benar dgn penuh berbudi bahasa. .islam itu indah ye bro..

  48. nabi muhammd pun guru kite tapi tiada ajaaran baginda yang sedemikianrupa pade ummatnye buat cikgu shida islam itu indah dan contohi sifat muslimah yang beriman,guru adelh perkerjaan yang mulia sampai di alam kuburpun ilmu seorng guru menjadi teman kerana jasa dan ilmu yang berguna disampaikan.sollu alan nabi.:)

    Reply
  49. Nasihat org ulama terima ja la baik kita amik buruk kita buang.. jgn letak seni melebihi agama.. Xsalah berseni

    Reply
  50. setakat hobi jek tu pun nk kecoh ke.biar jek la.xde pon yg salah n xde pun nk mnyesatkan aqidah ke ape ke.bnda yg kcik ni pon nk dbesar2 kan.

    Reply
    Replies
    1. Assalam...sudah2la tu...mengutuk orang pun dosa...lebih baik diam, x nk tgk video jgn tengok...UAI sedap dan bagus ceramahnya, berilmiah.. selalu saya tengok, tp kadang2 ada mengutuk juga...xpekan?? As long saya terhibur dan dapat ilmu dunia dan akhirat, Cgu Shida pun menghiburkan, walaupun pada trek yang berlainan,jd pilihan di tangan anda... Waullahhua'alam

    2. bila kita tahu di YOU TUBE adalah tontonan seluruh dunia (walaupun x berniat skalipun org lain tgk...tp dah tau).....hobi x kan menghalalkan cara jugak....so, sbnrnya bila org tegur bab agama, kena redha dan cuba amik yg positif....wallahualam

  51. she always true....sepatutnya bila ada org tegur ambil la sebagai pengajaran...bukan melawan kembali...sebagai saudara seislam sepatutnya ada yang menegur...dan UAI da tegur benda yang betul....sebagai seorg perempuan dimanakah sifat malu anda...anda kata video tu sbg motivate untuk anda...tapi bnyk lagi yg boleh motivate diri sendiri...terima la teguran dgn hati terbuka....bukan melawan kembali....sepatutnya dia berterima kasih kerna ada yang mahu menegur...

    Reply
  52. banyaknye warrior menaip kat sini..

    Reply
  53. Kesian ckg shida... X pasal2 org kutuk dier... Kesian dia... Baik kita sama2 doakan yg baik2 utk dia.

    Reply
  54. entah lah.... dunia akhir zaman... nauzubillah..

    Reply
  55. Assalamualaikum,, sya stuju dgn kata2 ustaz azhar..mmg bnar org yg briman xkan mlkukan ssuatu yg blh mgaibkan dirinya sndri
    Sya x stuju dgn komen c.shida.. xkahwin sbb malu mrupakan alasan yg xblh dtrima akal.. sptutnya ckg xperlu malu perkara yg disruh Allah,, tapi ckg perlu malu buat perkara yg dilrang Allah
    ckg sbgai pendidik,,lagi2 org islam ptut rasa sgan dgn perlakuan ckg
    dah xada istilah seni,chill, open mind n so ever..

    Hidup ni lma mana je kalau nk dibndingkan dgn alam akhirat yg jauh lbih lama,, malah xade pghjungnya
    hayatilah surah al-asr,, ringkas tapi pdat
    ssungguhnya mnusia hdup dlm krgian kcuali org2 yg brimn n mgerjakan kbajikn dan berpsan2 kpda kbnrn dan ksbrn
    Kmbalilah pada ajaran islam yg sbnar
    kita jga yg untung

    kpda pgomen2 ,, sila gunakan bahasa yg baik dalam mnsihat org lain,, elakkan caci maki..
    Islam itu indah ,,agma adalh pnsihat..
    ambillah nsihat yg baik sbagi pgjran ,,kita jgk yg dapat mnfaat..

    Reply
  56. Siapa kita?? Kenapa menghukum...kita boleh baca ke apa yg terniat di dalam hati seseorg....apa hukumnya kalo kita mengaibkan seseorg....aku bukan ahli agama...tp aku pernah terbaca...cara nabi menegur pon berhemah....so kalo nabi pon berhemah sapa kita nak menegur cam ni....Just My 2 Cents Tot......

    Reply
  57. sepatutnya org yg nk bertanya pada ustaz tu kena tanya secara general je..tak perlu fokuskan pada sesiapa...kalau dah berikan contoh tu, mesti la orang tu terasa...kalau ditegur secara peribadi tak pe, ni secara terbuka... aku nak tanya korang, kalau korang yang ditegur dengan cara terbuka macam tu, boleh ke korang bersumpah korang tak terasa malu langsung? tak timbul ke rasa marah walau korang rasa apa yang ditegur tu betul? sekrang bila jadi kat cikgu shida, boleh la korang cakap 'terima secara terbuka', 'terima baik, buang buruk'. tapi, berapa orang boleh terima kalau jadi kat batang hidung sendiri?? ape pun, ape yang berlaku tak ada kaitan dengan profesion keguruan. individu yang punya hal, jangan kerja yang dikutuk-kutuk.

    Reply
    Replies
    1. Mungkin dia ada alasan tersendiri kenapa dia buat mcm tu, yg bertanya dengan UAI pun satu kenapa la mmg secara terang-terang khususkan pada klpvideo cikgu shida memang la cikgu shida marah, cara macam tu bukan teguran tapi itu memalukan , islam sendiri pun melarang jika kita mengaibkan orang lain. cuba fikir kalu orang lain membuat sesuatu yang boleh mengaibkan kita , kita marah x(jawapan tu anda sendiri la boleh jawab) nak tegur pun ada cara dia bukannya 'dipublishkan' sampai mcm ni... pikir-pikir la ye

  58. aku bagi contoh macam ni je la ek...katakan anak pinak korang, kakak korang, adik korang, ataupun sesiapa darah daging korang buat benda tak elok...contohnya anak korang tengah berpeluk-peluk dengan boyfriend..lepas tu korang snap gambar..mau ke korang post dlm fb UAI dan tanya "ustaz, apa patut diberi nasihat dengan orang macam ni? Ni anak saya ni. Maaf, saya tak bermaksud nak mengaibkan anak saya" nak ke??? sampai mati tak buat kan? sebab ape? sebab anak kita....paling kurang korang tanya secara general je...so ambik la pendekatan yang sama...jangan mencari punca mengaibkan orang...kan cara tu lebih baik untuk berdakwah dan mendakwah??

    Reply
  59. Sy sbg seorg perempuan dan guru kurang bkenan dgn video2 tu..

    Reply
  60. hobi ?? boleh buat hobi mcm ni.. tapi tunjuk dekat mahram dgn muhrim jelah yerr... jangan tunjuk dekat semua orang... memang bnde ni bgi confident... nak hilgkan rasa malu... tapi apa yang UAI cakap tu ade betulnye... perempuan kna ade sifat malu... saye ni pelajar jugak.. cikgu cikgu kt sekolah pon ade jgak buat cre lain utk bgi student faham dalam sesuatu pelajaran,, and kitorang pun faham jugak... minat jugak nak belajar..

    :: my opinion... kalau salah.. maafkan...

    Reply
  61. Yg haram tetap haram jgn halalkn.. klu salah tetap salah..xpyh nk tegakkn benang yg basah.. sy sbg saudara bru dlm islam tgk pe yg cikgu shida buat mmg xssuai d buat oleh wanita yg beriman apa lg bertudung.. mmg ustaz dan ulama jg mnusia biasa ttp ilmu agama yg mbezakn kita dgn mrka..tepuk dada tnye iman :) smoga Allah mberkati kmu..

    Reply
  62. pendapat saya...Cikgu Shida...henti2lah buat video menyanyi......perempuan itu sifatnyer hendaklah pemalu...tidak terlalu menonjolkan apa yg ada kat diri itu...kalau ada bakat yg terpendam sekali pun...bukan kat tempat yg semua orang leh nampak...tp dikalangan orang2 perempuan sajalah...contoh nyer....teman2 perempuan..kita nie bkn mat salleh...main selamba rock gaban jer..ini youtube...semua orang leh tengok dan pertikaikan...kalau silap...maafkan saya....jangan maki saya....

    Reply
  63. Cara "nasihat" tu diberi macam kurang sesuai. Kalau tgk print screen yg ada komen dari ustaz tu...cuba tutup nama peng-komen, dan baca semula. Susunan ayat yang digunakan, boleh membuat sesiapa sahaja rasa kurang selesa. Macam berbaur umpatan.. Kalau kita nak beri nasihat dengan niat nak dia berubah, "memperkecilkan" individu bukanlah cara yang efektif. Malah, boleh buatkan individu tu rebel. Maka, sebab tu lah respon cikgu tu mcm tu.

    Reply
    Replies
    1. Sgt setuju..biasanya nasihat yang ikhlas sgt berbeza dgn nasihat nak memerli org lain...dpt beza

  64. Assalamualaikum wth cikgu shida...sy xnak komen pjg2, apakah cikgu mengenakan tudung ketika melakunkan watak lelaki dlm lagu Bila Berpacaran versi lawak ini? Sy ternampak tocang cikgu di sebalik songkok? Kalau benarlah apa yg saya nampak, well.. Cikgu terima teguran Ustaz Azhar.

    Reply
  65. Sekurangnya cikgu shidah tak hipokrit... hanya Allah shj yg boleh mnilai seseorg tu beriman ke tak.. sape ckgu kt sini? Ckgu yg ada rasa perasaan 'malu' mesti kerja nya kluar masuk klas, habis mngajar duduk bilik guru.. tidur je.. tepuk dada tanya selera..

    Reply
  66. sifat org beriman adalah sentiasa teringatkan kematian n rindukan kematian..dalam bahasa mudah setiap saat teringatkankan mati..tulah sifat nabi n sahabiah..sahabat gelak sikit2 pun terus nabi tegur n nabi kecewa n terus jadi dalil..kalau berlawak n bergelak n berhapenning tarik perhatian dalam mesjid tu bukan ustaz..tu badut..buktikan dgn apa2 dalil quran atau mana2 hadis samada sahih atau daif bila nabi,sahabiah atau tabiin melakukan majlis ilmu atau taklim sedemikian rupa..kalau sifat begitu adakah kita perlu tuk terima pendapat beliau atau teguran beliau..

    Reply
  67. Setiap perkataan yg dilontarkan mencerminkan diri seseorang itu.Soal jodoh&pertemuan adalah bkn kerana sifat malu atau tidak tetapi itu semua ketentuan Allah S.W.T.Berdoalah Semoga Allah memberi hidayah kepada kita semua umat yg hidup di akhir zaman dimana hiburan diutamakan dan Ulama diketepikan.Hanya hidayah dr ALLAH S.W.T shj yg dpt menyedarkan segala kesilapan kita.WALLALHUALAM..

    Reply
  68. Apakah FAEDAH yang kita dapat bila menonton dari video youtube yg cikgu SHIDAH hasilkan? Adakah kita menjadi bertambah BIJAK dan PANDAI..atau menjadi contoh TAULADAN yang baik atau IMAN akan bertambah.?? Atau Hiburan Yang LARAA' semata mata. Adakah ianya boleh menghasilkan kepandaian dan kecerdikan pada budak budak sekolah.??

    Reply
  69. bukan semua kata UAI betul ye kawan².. :) walaupun suka dia berceramah :) . dan bukan juga kata2 cikgu shida ni tepat :) .

    Reply
  70. udah2 la kome..doakan yg terbaik tuk kte semua..xpayah nk panjangkn lg crite nie..wat nambah dosa..yg lepas 2 lepas..pandai la deme pikir..guide mane yg patut je k..assalamualaikum..

    Reply
  71. kite jangan menjatuhkan hukum atas seseorang tu... x baek.. biarlah Allah saje yg menilainya.. ツ wallahua'lam..

    Reply
  72. Pala hotak .ini tarik minat murid, bukan bapak org.. Diam2 sudah la. shida ni pandai tarik perhatian murid, tp niat dia utk tolong cikgu lain disalah erti. Silap dia jugak post kat utube. X suke x yh tgok. Anak korg yg suke tgok, bukan ko. Kalo x leh masuk otak ,belajo pedagogi lah bangang. Dalam pala otak tu, asal cikgu je skema. Aku tampar kang,

    Reply
  73. Kite x layak menjatuhkan hukum atas seseorang k.. blaja je tggi tp..sayang betul budak yg mengomen pnjang2 tu..

    Reply
  74. cikgu Shida nii...cuma dia tak jawab balik ke Ust Azhar "APA KAU PEDULI AKU PUNYA PASAL LAAA..KUBUR MASING MASING AKU NAK BUAT APA ..AKU PUNYA SUKA LAA" ni yg dapat saya faham laa.dari jawapan balas cikgu Shida apa apa pun saya sentiasa doakan agar cikgu Shida diberi taufik serta hidayah oleh Allah sertamerahmati beliau dengan rahmat nya aminnn..

    Reply
  75. Aku x penah lg tgk video cikgu shidah nie... Tak teringin pun nak tengok, coz bila tgk gmbar dia pakai macam2 benda pelik macam tu, aku rasa malu sendiri. Apatah lagi bile nengok dia beraksi.. Mungkin ada yg ckp cool ke atau comel ke atau sweet ke, tp kalau aku... aku tak sanggup nak tengok. Macam segan je nak tengok fi-il macam tu...

    Reply
  76. Salam, trima je la nasihat UAI tu. Mgapa prlu melatah & mlenting.Sbg muslimah & jg guru, saya malu mbaca komen anda. Dmanakah nilai srg muslimah jika tiada lg sifat malu. Bykkan istighfar krn bg saya, komen anda dh keterlaluan.

    Reply
  77. Assalamualaikum.. saye trase tpanggil nk komen pasal nie.. sblum ni xpnah pon rase nk komen mane2 page , tpi ni la first time.. ape yg UAI katekan tu ade betol nye.. tpi kite sbgai manusia kne la terime teguran org laen.. "terimalah nasihat seseorang itu walaupon die seorang pelacur..". cikgu pon kalau nk wat miming , xyah la nk wat yang watak lelaki. tu kan dah sah2 haram.. xsalah hobi tu , boleh je buat.. tapi bepade2 la.xnak org komen , xyah upload. tgok je sorang2.. xsalah kan ? bkan nk begadoh tapi menasihati sesame manusia. sy komen mcm bagus kan ? tapi ape yg sy tau , sy share la ngan sume. Mintak maaf la kalau ade sesape yang terase.

    Reply
  78. aku stuju ngn Mustknow_zairi..eh eh korang nie.. cikgu shida tu bkn suka nk bg statement panjang lebar ikut perasaan dia.. ape yg nk malu..klu aku jadi cikgu, byk transformasi yg aku nk wt.. perbaharui mcm2.. korang dan korang smua yg asyik bg negatif komen 2 silalah tarik balik..bg pendapat xsalah..tp jgn smpai mengumpat..korang rasa korang bagus sgt ke? yg lelaki smua ni,korang rasa korang bagus..mcm korang xpenah pelok,cium, pegang2 gf korang kan..terasa diri tuh bagus sgt ke..at least cikgu shida tuh xdela mcm gf korang.pakai tudung tp xsenonoh..termasuk la ngn korang pon.. Kuasa menghukum bkn di tangan kita.. Allah jua yg tahu & layak menghukum.. korang sape?? Allah S.W.T???~!! Tidak kan? So, Hina kah Cikgu Shida ni di mata korang yg kononnya SUCI,BERSIH dr Dosa.. Korang xpnh wt dose ke?? Ustaz Azhar Idrus just bg STATEMENT mcm 2 korang lak lebih2 nk kutuk.. Sape kita nk hukum org??? Nak bg pendapat bg yg positif.baru la org respek cara pemikiran kite..bkn dgn sumpah seranah org ikut suka..igtkan mulut perempuan je macam puaka, korang lelaki lagi PUAKA..Nauzubillah min Zalik..Ade yg komen x pakai otak.. KO SAPE??? Yg sorg pulak bg statement ""JANGAN NAK LAWAN ORANG ULAMA, 1400 TAHUN LALU RASULULLAH DAH INGATKAN HAL NI..KALAU SIAPA BERANI NAK LAWAN ULAMA, AKU ORANG 1ST BUNUH DIA.""...WEYY KO SAPE HAH??~!! Tuhan ke??? Statement yg x syg Mulot!!!.. Ntah la korang pk la sendiri..Ade aku kesah???

    Reply
  79. salam buat semua...kita hamba tuhan yang sentiasa buat dosa sebab kita bukan maksom(nabi sahaja yang maksom.)ini bermakna saya dan tuan=tuan,puan-puan,saudara dan saudari ,tidak boleh terlepas dari berbuat kesalahan(dosa).samadada kita sedar atau tidak.syukur pada tuhan,bila kita sedar kita buat kesalahan dan beri peluang untuk bertaubat.tetapiii,ada kalanya kita tak sedar ia satu kesalahan kerana kelemahan ,kejahilan,kealpaan kita,dan mungkin kita diperdaya oleh hawa nafsu dan syaitan,yang membbuatkan kita berfikir ia betul tapi sebenarnya tidak,oleh itu ALLAH SWT dengan sifatnya yang maha penyanyang lagi maha penganpun,DIA pun hantar manusia untuk menegur akan kesilapan kita.pada zaman nabi,ALLAH hantar Jibrail untuk tegur nabi,untuk kita pula,tuhan hantarlah hambaNYA.sebab itu ada ornang islam yang ditegur oleh orang kafir,orang gila,orang yang sakit mental,ustaz,ulama,dan macam-macam cara dan peristiwa.teguran itu memang pahit,tak kira siapa dan apa status orang itu,ia memang memedihkan hati,kerana kita manusia yang duduk didalam nafsu amarah.saya pun terasa bila ada ornag tegur ,tapi seperti yang saya sebut diatas,teguran itu memang pahit.bagaimana nak buang rasa pahit,kita terima teguran itu penuh berlapang dada,penuh rasa kehambaan.oleh itu marilah kita sama-sama sentiasa memohon ampun dari tuhan diatas segala dosa kita.Saidina Abu Bakar berkata...tegurlah aku jika melakukan kesilapan.Saidina Omar Al Khatab pernah berseru"wahai orang islam,jika aku buat kesalahan dalam mentadbir negara,apa yang kamu lakukan?maka dijawap oleh seorang sahabat"pedangku ini akan memenggal lehar mu"maka Saidina Omar pun tersenyum .AllAHuALLAM.

    Reply
    Replies
    1. setuju sangat dgn pendapat anda.....takbir

  80. bg pndapat sy x salah klau kite nk saling tegur menegur..sbb semua manusia ade melakukan kesalahan.termasuk diri sy sendiri..tiap kali org tegur kite ambk sbagai pgajaran..renungkan kembali kesalahan dri kite dan rujuk pada orang yg lebih berpengetahuan..ingat kita umat islam harus saling mengingati antara 1 sama lain...

    Reply
  81. alaa.si azhar idrus tu pun bapak kapir sejenis dgan nik najis..xyah nak bajet sangat la..sape kate dia ulamak.elok la.korg terjun neraka sama dgan dia sok... puihhhh!

    Reply
    Replies
    1. skang ni mcm kau yang dalam kesesatan.

  82. yg ditegur dan menegur tu antara c.syida n UAI.., tapi kita plak yg beperang..

    Reply
  83. SAYA SOKONG USTAZ.PEREMPUAN MMG KNA AD SIFAT PEMALU.PEMALU TU BUKAN DGN LAKI JE.. TPI PERBUATAN DAN KELAKUAN KITA . CIKGU SHIDA TU .PEMBERI ILMU KPADA ORANG LAIN .tp kalu cikgu shida nk teruskan hobi cikgu shida yng ntah2 ap2 ni . teruskanla .. ramai yg xkesah kot. aslkan sya xknal cikgu. dn ckgu knal sya. HAHA.

    Reply
  84. Berlapang dadalah masing2, setiap teguran tu adalah untuk kebaikan diri sendiri, bukannya kebaikan untuk memusnahkan diri... Faham?

    Reply
  85. Lawan cikgu shida! UAI igt dia tu sapa?cikgu shida ni cikgu tau .ada kelulusan U. UAI ada apa? Lawan slagi bleh lawan cikgu shida!biar org kata anda salah , slagi anda rasa anda betul , lawann! Ulama tgor pun lawan. Usaha lah cikgu shida .lakukan apa yg anda gemar , kubur masing - masing kan. Jgn hirau ckp org lain, saya tahu anda pandai .tgk cara anda jawab blik tu pun dh nampak bijak. Lawan je ulama mcm UAI tu.anda lebih pandai dari ulama kan cikgu shida. Tunjuk kan kpada smua tanda2 kiamat sudah dekat

    Reply
  86. pelik aq..idup korg ni pnh gn maki..slah ke UAI ckp pmpuan kne ad prasaan malu..malu ni kn luas maknanye..bkan stkat bogel jerk malu..die x mntion pn name shida 2..bdak yg tnye 2 yg ltak gmbo..org tny die jwb..rilek sdh..maki pe nk slesainye

    Reply
  87. Yang menentukan kesalahan itu Allah,tidak semestinya orang yang jahat itu tidak diampun Allah,tidak semestinya orang yg kita nampak kebaikannya mampu masuk ke syurga,mati kite,kite tak prnah tahu,adakah beriman ataupun tidak??,manusia semua ada salah walaupun sekecil zarah,xterlepas dr kesalahan,yang terbaik berdoa pdNya,kita doakan kite dan cikgu shida diampunkan Allah,n tergolong dalam golongan syurgaNya,n dihindarkan dr api nerakaNya,dr hamba yg tidak sempurna,

    Reply
  88. respek apa org ilmuan agama tegur..pd aku, nak buat nyanyian atau lakonan watak mcm tu takde masalah.. tp bukan untuk jd tontonan umum, mungkin untuk suami atau anak buah dia ok lah.. bila utk umum mgkin takut2 hukumnya dah jadi haram dari segi aurah mahupun sikap riak utk menunjuk-nunjuk..

    Reply
  89. terpulang pada diri masing-masing untuk memilih mana baik buruk. Sentiasalah perbaiki diri. Hidup kita berpegang pada AL-QURAN dan AL-SUNNAH.

    Reply
  90. wei cikgu shida yg x patut jd cikgu ko nie bodoh la. dengar jer la ape tok guru ustaz azhar cakap.ko jngn nk jd tomboy. ko tu dh la pompuan nk buat mcm lelaki. tunjuk muke ko yg x berape cantik dan memang sangat hodoh. wei buang jer jer la video ko tu. ko nie memang x layak digelar seorg guru.

    Reply
  91. saya pun rasa malu tgok cikgu shida wat miming video macam tuh..ape tujuan sebenar2 nya?kalo nk mengajar anak murid,cukupla kat tempat dia mengajar..nasihat ustaz azhar idrus tu ada betul nya, tp mungkin cikgu shida tak paham ape sebenar2nya maksud malu yang dimaksudkan..malu itu separuh daripada iman..wallahualam..:)

    Reply
  92. salam bt semua..rasa nye kita x perlu la mberikn komen yg negatif kpd cegu shida.. ustaz suda mberi kan nasiht..kita manusia, khilaf n sntiasa mlakukn ksilapan tmasuk la sy sndri..xplu la mberi komen yg mnyakitkn hati sehgga boleh mnyebbkn hati cegu shida tluka..memberi komen seolah2 x pnh bbuat dosa..sekurg2 nya apa yg cegu shida lakukn, kita boleh liht dgn mata kasar n ambil iktibr..bknnye mgkritik..lebih baek jd silence reader drpd bbuat dosa dgn mhina org laen..

    Reply
  93. kalau nk buat sesuatu semua ada risikonya, yg baik jadikan teladan, yg buruk jadikan sempadan, dah ceburkan diri jadi artis kenalah ada give n take, ikhlas terima seadanya.. cuba baca statement ustaz tu dia xcakap pun nama siapa2...dia hanya menjawab apabila ditanya. itu sajakan? yg komen jgnlah sampai timbul perkara2 yg diluar tajuk..sampai ayat2 xelok keluar... kita org islam. tunjuklah contoh terbaik kpd yg bukan islam...ketawa mereka bila tgk islam sesama islam berbalah2..kann..peace no war

    Reply
  94. entah apa2 komen kamurang ni.. ustaz dah tegur n cgu shida pun hanya mnyuarakan pndapatnya, tapi knpa ramai pula nak lebih2 ckp buruk and menghukum kak shida..memalukan ke ni? klu memalukan diam2 je la, jgn tengok, jgn mnyebok..ckp kak shida tak trima teguran and nasihat la.. biasalah manusia kan, bila tiba2 isu ni kna bangkit, hah mulanya smua orng pun mau mngebom mcm la alim sangat.. dah, ustaz tu bg nasihat, klu mmg cgu tu x trima, pedulikan lah, hal dia, yg korang2 pula sebok2 ja nak kutuk org tu, lagi la memalukan..ok, terima kasih..

    Reply
  95. assalamualaikum please be professional...... don`t judge the book by its cover there`s nothing perfect ..... if that is her hobby so let it be.... niat itu yang penting....dan dosa pahala itu urusan dia dengan allah..... dia bukan penjenayah dia bukan kacau orang.... sya bukan alim la sngt tpi sya simpan allah dan nabi muhamad di dalam hati sya hingga ke liang lahad... bukan mahu berdebat atau apa..... cuma luahkan apa yg saya rasa.... jangan la malu eh sma manusia kalau stakat mcm ni .... malu la pada allah.... manusia dianugerahkan akal untuk berfikir baik atau buruk... so.... renung2kan la...sya ada hobi ....hobi sya mancing...menjerit atas bangunan.... dan buat lawak banggang.... tpi dlman sya allah sja tahu.... klaw stakat hobi yg seperti gini xpa la...... yer.......apa2 pun jadilah diri sendiri...k

    Reply
  96. Hurm.terime la cikgu shida about ape yg dkatekan oleh alim ulama.lagi satu.klu na buat miming sgt,jgn la bertukar menjadi lelaki.haram.walaupun untuk lakonan sematee matee..takes note

    Reply
  97. lah kowang ni...cekgu ni wat miming je...itupun sbg hobi..bia la..jnji x melampaui batas..die wat cmtu sbb nak hiburkan org..mybe klau die wat org terhibur die rase heppy..byk lagi video yg ptut korg tegur terutama video yg beleluase skarg ni..pelajar perempuan upload video begaduh, membuli..mcm2 lagi yg lebeh mengaibkan..

    Reply
  98. bila dia buat video 2... akan jadi mcm skrg.... byk org komen2 mengeji n ada yang memuji... kalau dia x buat video2 2... xada muncul pun komen2 mcm ni... byk memecahkan...

    Reply
  99. patot la cikgu tu jd mcm ni,dia takda suami nak didik dia. kawen cepat2 ye.

    Reply
  100. Perempuan menyerupai lelaki@ lelaki menyerupai perempuan walaupun sekadar lakonan adalah haram kan....so renung2kanlah .... & selamat beramal.....

    Reply
  101. Ok...good3 your comment....apa2 pun harus ingat..!!
    cikgu shida is girl...perempuan yg tahu aurat dia,itu baru perempuan ok..
    so...kalau dia perempuan,islam,melayu.
    dia pasti tahu adat2 melayu islam. titik...
    jgn asyik guna status cikgu je untuk buat apa saja..

    Reply
  102. ok fine..sape2 kt Cnie yg rse nk sokong cikgu tu..nk sokong d'ye terus wat dosa silakn lar..apa yg UAI tu ckp..mmg btul pn..pmpuan kne ade SIFAT MALU..klu d'ye kte nie hny HOBI..knapa perlu d UPLOAD ke YOUTUBE..??spy org bleh tgk..??nk m'nunjuk2..??klu stakat hobi..simpan je lar kt umah..bg mahram kte yg tgk..sbb video2 d'ye ade yg nmpkkn susuk tubuh bdan d'ye kn..dh t'tgk..dosa pd sy..mcm nie korg nk agung2 kn..??HOBI yg bleh memberi dosa kpd org lain..xfkr ke..??APTB

    Reply
  103. saya dulu pn msuk KELAB KEBUDAYAAN mse skolah..tp instructor sy xde lar smpi wat video lagho mcm nie..motif..??

    Reply
  104. suara wanita itu aurat

    Reply
  105. Nak tegur pun biarlah bersopan santun. Barulah orang lain boleh ikut kita anak anak malaysia sekalian. Antara samseng dengan budak masjid, cakap sape yg korang nak ikut? Mana ada orang nak ikut cakap samseng kecuali kalau diri sendiri tu pun samseng. Jadi, apa yg kita cakap tu adalah diri kita. Terima kasih sebab habiskan satu minit utk baca komen tak seberapa ni, harap harap sampailah apa yg saya maksudkan ya.

    Reply
  106. ini lah youtube... sume org dah duk gila2 main fb , tngok video kat youtube.. untuk melalaikan kita... itu lah senjata zionis... 1/2 perniagaan dalam dunia ini milik israel.. nak kata ade negara?? xde kan.. so dwng nk lawan, confirm la xbrani en.. dngan cara mcm ni jea la yahudi nak melalaikan islam... sory klau terasa.. sayunara

    Reply
  107. yang tndakan kurg bujak sebnrnye yg ajukan soaln kpd ustaz azhar,sptotnye dia tk kluakan link video tu.just tnye jela ustaz pasal soalan tu tk pyahla nk kuakan statemen sy bkan nk burukkan ckgu shida.ape da.tnye jela soalan tu kat ustaz tk pyh nk bg link smpi ley jd gado cmni.

    Reply
  108. Assalam... untk pngetahuan anda smua,, ckgu shida mmng btol... tp buat la tontonan video clip itu untk diri sndri.. tok sah dipostkan kt youtube dn sbagainya.. nnti jdi kontroversi sprti ini,, kn susah untk diri dia sndiri.. apa daaa... xDD

    Reply
  109. lantak ko la..mntang2 ko cikgu x semestinya ko bgus..ko nk tnjuk ko baik dgn memaafkan org tp ayat2 ko lepas tu sume mcm sial..ko nk wat miming ke ape ke mmg ko punye pasal..simpan utk dr sendiri atau sahabat dekat tgk sudah..tp ko da upload kt youtube plk x ke itu sesuatu yg memalukan agama...hrp2 org mcm ko ni lebih terbuka terima pendapat org bkn mcm yg ko buat skang duk memaki org yg menegur..kang cakap ko bodo ko bangga plk..

    Reply
  110. allahuakbar...dah2 lah korang kalo nak ban cikgu shida pon jgn lah kutuk2 keterlaluan... mmmg salah pompan mnyerupai lelaki atau sebalik nye walaupon hanya lakonan... korang xnak pulak tegur yang artis2 kita yang belakon dalm cerita tu ada yang jadi tomboi jadi maknyah...korang semua layan je kan ape artis buat ...cakap xserupa bikin .kalo berani sgt p la tegur... so that jgn nak tunding jari kat org sgt lahh... semua pelakon tu pon berdosa gak abg2 akk2 oi...semua hipokrit melakokan sesuatu yang xda dalam diri mereka... tu pon berdosa... dedah sana dedah sini..korang tengok smpai juling mata xbekedip... wallahualam... fikir2kn dan selamat beramal

    Reply
  111. UAI punya jawapan pendek je...yg mengomen lak kaluk habis..saya sokong UAI..ingatlah wahai manusia..kita org ISLAM..jgn kita semua begaduh..xleh di ajar.biarkan..ajar yg boleh di ajar je..

    Reply
  112. Sabarlah cikgu syida..kita sebagai guru kanak-kanak mmg sudah terbiasa jd badut utk anak didik kita..bkn kah guru itu sifatnya kecindan dan tidak membosankan..

    Reply
  113. It's ok la cikgu cyida..kita telah biasa mjadi badut kpd murid..sebagai guru kanak-kanak mmg perlu ada sifat kecindan..biarlah kita mjadi puppet agar mereka tidak borink..

    Reply
  114. Sabarlah cikgu syida..kita sebagai guru kanak-kanak mmg sudah terbiasa jd badut utk anak didik kita..bkn kah guru itu sifatnya kecindan dan tidak membosankan..

    Reply
  115. Cakap memang senang. Yang terluka tuan punya badan. Yang penting niat cikgu shidah ikhlas. Mana tahu niat die untuk menunjukkan bhw cikgu ni kreatif, berani n celik it kat murid2.hanya sekadar hiburan yg tak melampaui batasan seorang muslimah. Jgn prasangka buruk. Dan fitnah tu bahaya.doa org teraniaya dimakbulkan..terlajak perahu boleh diundur terlajak kata sendiri mahu ingat. Kite nak menegur pun ade caranya.jgn sampai mengaibkan org lain..ini pandangan sy scr ikhlas..minta maaf pd sesiapa yg terasa.

    Reply
  116. Bg saya klu ada org atau alim ulama menegur kita patut berterima kasih kepada mereka kerana telah nenberitahu kelemahan kita sendiri. Sbb kelemahan kita, kita x boleh menilai.org sahaja yg boleh menilai. Saya hamba Allah swt yg mempunyai kelemahan jugak. Tp klu ada org juges atau tegur saya secara baik saya terima. Saya x salahkn sapa2 dlm hal ni.. mungkin UAI cuma bergurau je tu. Lg satu x salah cikgu shida nk wat video tu sbb itu hobi dia. Kita pn ada hobi masing2 bkn cikgu shida bt video lucah pn.. pe2 pn yg baik itu dtgnya drpd Allah swt yg lemah itu dtgnya dr diri kita sendiri.

    Reply
  117. yang nak kecoh psl kesalahan org 2 knp?kesalahan sendiri masing2 sedar x?jangan terlalu cepat nk hukum dan mengata org...idup ni mcm roda...terpulang pd individu..masing2 dh besar,,,,so blh pk lah ape yg baik dan buruk....

    Reply
  118. banyak lagi bende berfaedah yg si shida tu boleh buat .....ingatlah awak tu perempuan ...cikgi pulak tu. aku rasa shida ni ada urat dia yg tak berapa centre lah. ustaz dah nasihat tu maknanya adalah yg tak kena, ini dia sekolah kan balik uai tu pulak,,,,ish...ish,,,ish. utk perhatian... cikgi ni tak boleh terima teguran pun.dia ingat betol sangat lah apa yg dia buat tu. kalau dah minat sangat....buat utk simpanan sendirik sudah lah...ini di taburkan bersepah dlm youyube pulak. kasik malu kaum ajer.

    Reply
  119. Sy pn sorg guru.sy hnya mnari dn mnyanyi depan plajar sy shaja.bsesuain dgn p&p yg myeronokkan.tp kalau mnyanyi dn mnari utk tontonan org lain lbih2 lg scara live,mintk maaf je la.gr juga sorg manusia,xakn lari dr slah.dn tidak slh kt terima tguran,sbb smua itu utk kbaikn kt.bkn snang utk mjd sorg guru,krn krjanya bkn hnya mgjar,mlh mndidik mnjd insan yg bguna.syg nya bakat cg shida utk mjd tontonan org lain slain dr pljrnya..

    Reply
  120. Perkara ni tak jadi perdebatan yang panjang lebar sekiranya individu yang berkenaan (cgu Shida)sekadar bagi respon "saya minta maaf"... Sekarang ni pembaca lain dah mula bagi komen yang semakin meleret dan semakin tidak sedap dibaca bagi individu yang terkena, w/pun komen2 mereka itu ada benarnya... Pengajaran buat individu lain dan saya sendiri, minta maaf adalah jalan terbaik bila ada yang menasihat..

    Reply
  121. Pertama sekali maaf jika kata2 sy mnyinggung perasaan mane2 pihak..brdsrkn pndpt sy,c.shida kenelah terima nasihat uai n take action..baiki yg mane kurang..sesungguhnya aurat seorg prmpuan perlu djaga..dan suara juga adalah aurat juga bg wanita.kalau nk lakukan perbaharuan sekali pon,jgn ketepikan agame,bnyk care lain lg boleh lakukan perbaharuan.untk c.shida,sy respect sgt kerjaye c.shida sbgai ckgu sbb sume org berjaye melalui didikan guru.tp cikgu cube pikir ape yg cikgu dpt melalui vdeo2 yg ckgu siarkan.mmg xdnafikan ade yg suke tp cube pkir yg kurang selesa n x suke.secare x lgsg boleh buat org mngutuk n bleh mnimbulkn fitnah..siaran vdeo miming tersebut ternyate kdg2 agak memalukakn dn mnimbulkan pendpt negatif drpd setengah pihak..boleh kalau nk miming untuk simpanan sendiri atau kalau nk kngsi ngan suami n mahram pon boleh..to cikgu kalau bleh jgn la siarkan..sy tau ckgu berbakat jd pghbur tp kene ikut syariat islam juga tau..Wallahua'lam..mintak maaf ye sume..syg ckgu krna kite sesame muslimah..

    Reply
  122. SIAPA YANG MENIMBULKAN MASALAH SEBENARNYA : Orang yang bertanya secara terang-terangan berserta link tanpa menggunakan akal

    JALAN PENYELESAIAN : Lain kali berdakwah dengan lebih berhemah, jangan nak mengaibkan orang. Jangan nampak salah orang je

    Reply
  123. anonymous yang dok sokong cikgu shida ni mesti cikgu shida sendiri yang tulis..hehehe..sekarang ni cikgu pun dah tak rupa cikgu..cikgu kencing berdiri,anak murid kencing berlari..mmg kena sangat la peribahasa tu..sepatutnya cikgu menjadi insan yang disanjung sebab jasa dan pengorbanan mereka,tapi kalu macam cikgu shida ni,aku pun takot nak hantar anak aku g skolah y dia ajar,nanti anak aku pun jadi tak boleh DITEGUR walaupun oleh alim ulama..

    Reply
  124. kalau dah haram , tetap haram . hukum agama tak boleh dipertikaikan . manusia skrg , kerana populariti , sanggup melanggar hukum agama tanpa rasa malu

    Reply
  125. ASSALAMUALAIKUM semua.... sy rasa perasaan marah yang dilontarkan oleh para pengkritik tadi adalah sikap cikgu yang pertahankan hobinya walaupun penegur berstatus ustaz... kalau ustaz tak layak nasihat cikgu siapa lagi yang perlu nasihati cikgu tersebut... sebenarnya bukan sahaja cikgu tersebut sahaja, malah sesiapa sahaja tak sepatutnya memperkembangkan hobi berbau budaya barat menjalar ke minda anak serta masyarakat kita... kalau dari kecil kita tanamkan minat ke anak cucu kita berhibur sedemikian rupa tak mustahil meraka akan kembang seni meraka ke pub atau disco kelak... itu yang berlaku pada dunia hari ini... sepatutnya mereka seharusnya kita pimpin kita bimbing ke jalan yang ALLAH redhai... namun begiti, pendapat saya orang yang sebut nama cikgu tersebut untuk bertanya hukum hakam pada ustaz idrus perlu minta maaf pada cikgu kerana aibkan namanya.... orang tersebut seharusnya tak perlu sebut nama cikgu itu walaupun cikgu itu memang terang-terang tak sepatut begitu.... tapi boleh guna pendekatan umum... bila nama disebut memang wajib ustaz berkata begitu agar tidak menyebelahi perkara mungkar... jadi jika kita bijak berfikir, kita harus tahu yang mana boleh ditentang dan yang mana boleh kita pertahankan... terima kasih kerana sudi membaca pendapat saya

    Reply
  126. Alahai ko org time nak mengata org beria2..itu la..ini la..weh cuba la bawak hal sendiri..suke ati cikgu tu la dia nak miming ke apa..dia buat depan pc je pun..dlm youtube..x suka x yah tgk..buat pe seksa diri cri dosa komen hal org..??biar dia dgn allah je..kalau dia one day dia sedar dan dia bertaubat camane..??pintu taubat terbuka weh hhbis kutukan ko org dgn dia camano..??menyampah aku tgk komen2 kutuk org lain ni..nnk komen kesalahan org tu beragak2la skit..buat je hal sendiri..x perlu nak mengelajat nak komen hal org..

    Reply
  127. kalaulah bleh men like2 komen, dah lama sy like komen cik anonymous december 16,2012 6:32 AM..hehehe

    Reply
  128. Silap cikgu 2 cuma upload Videoyg pelik2 je.. tp dr segi dia mengajar english kt sek kg tu kira ok la.. cara dia murid mudah faham n minat english... kita xlayak menghukum org.. lg kita hukum lg teruk kita sebenarnya.. "sesama islam kita wajib menegur" tp klu org yg kita tegur xleh terima kita doakn je dia yg terbaik.. mkin kita marah.. mkin byk dosa kita.. sbb cikgu tu xknl kamu semua.. kira dia xde wat dosa ngan kamu2 semua... sbb dia xmungkin nk kutuk kamu semua yg kutuk dia.. klu kamu semua boleh sedarkn dia dari silapnya kamu semua mmg insan yg berjaya kerana secara peribadi sy pn xmampu nk nasihatkn family sy yg tersilap langkah.. hanya mampu berdoa je huhuhu

    Reply
  129. Dari Sahl bin Saad as-Saaidi r.a. berkata: Rasulullah SAW bersabda; 'Ya Allah! Jangan kau temukan aku dan mudah-mudahan kamu (sahabat) tidak bertemu dengan suatu masa di mana para ulama sudah tidak diikut lagi, dan orang yang penyantun sudah tidak disegani lagi. Hati mereka seperti hati orang Ajam (pada fasiqnya), lidah mereka seperti lidah orang Arab (pada fasihnya)."

    Reply
  130. Daripada Ali bin Abi Thalib ra ... Rasulullah SAW Bersabda: " Apabila umat ku telah membuat lima belas perkara, maka bala pasti akan turun kepada mereka iaitu:

    1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang-orang tertentu.

    2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan.

    3. Zakat dijadikan hutang.

    4. Suami memperturutkan kehendak isteri.

    5. Anak derhaka terhadap ibunya.

    6. Sedangkan ia berbaik-baik dengan kawannya

    7. Ia suka menjauhkan diri daripada ayahnya.

    8. Suara sudah ditinggikan di dalam masjid.

    9. Yang menjadi ketua satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka.

    10. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.

    11. Khamar (arak) sudah diminum di merata tempat.

    12. Kain sutera banyak dipakai (oleh kaum lelaki).

    13. Para artis-artis disanjung-sanjung.

    14. Muzik banyak dimainkan.

    15. Generasi akhir umat ini melaknat (menyalahkan) generasi pertama (sahabat).

    Maka pada ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi atau pun mereka akan dirobah menjadi makhluk lain".

    Reply
  131. dulu korang bukan main lagi follow youtube cikgu shida , gelak-gelak berbagai . . bila dah mcm nih,ko tuduh dia itu inilah . .cubelah korang fikir , mcm mne perasaan dia kalu bace komen korang . . bayangkan kalau korang berada di tempat dia, dpt pulak komen2 yang boleh merundum jiwa . . ape rasanya ? bkan nak sebelah kan cikgu shida atau sape2 . .nak nasihat boleh, tapi jangan lah menggunakan perkataan yang menyentuh perasaan,kita bagi komen positif, yang boleh merubah dia ke arah positif. . sedangkan Rasulullah S.A.W memberikan nasihat kepada kaum muslimin dan mislimat dengan penuh kelembutan tanpa menggunakan perkataan yang kesat .. ta bagus pun dalam bidang agama . . jadi cerminlah diri kita dulu sebelum nak nasihat orang . . jangan over excited sgt !

    Reply
  132. Dalam sebuah hadis, Nabi S.A.W bersabda yang bermaksud :

    "Terdapat 99 bahagian tarikan pada wanita berbanding lelaki, lalu Allah kurniakan ke atas mereka sifat malu." (Hadis riwayat Baihaqi)

    Wanita, apapun yang dilakukannya akan mendapat perhatian lelaki, kalau dia berbuat baik, dikagumi, apabila berbuat jahat diminati, apabila dia memakai pakaian menutup aurat dilihat menawan, apabila berpakaian tidak menutup aurat (seksi) dilihat menggoda, dan macam-macam lagi yang menarik perhatian.

    Oleh sebab itu Allah S.W.T. mengurniakan kepada wanita sifat malu. Dengan sifat malu itu mereka akan berfikir panjang sebelum melakukan sebarang tindakan. Kalau hendak buat jahat dia akan memikirkan kalau-kalau orang nampak, hendak dedahkan aurat dia takut orang mengganggunya, hendak berjalan seorang dia takut ada orang mengusiknya.

    Begitulah peranan malu yang boleh membantu dalam tindak-tanduk seorang wanita. Tapi apa halnya kalau tidak tahu malu? Tentulah mereka tidak akan memikirkan semua itu. Pedulikan apa orang kata, pedulikan kalau orang tengok, tak kisah kalau orang mengganggu dan mengusik, bahkan mereka rasa senang, seronok dan bahagia bila dalam keadaan begitu.

    Dalam sebuah hadis riwayat Bukhari, Nabi S.A.W. bersabda yang bermaksud :

    "Jika kamu tidak malu, buatlah sesuka hatimu."


    petikan nie saya ambil dari I love islam.......dari nukilan "bila sifat MALU wanita hilang"

    Reply
  133. ni cikgu ke? macam pelawak yang xlepas sinaran pasport pon ada gak.
    UAI is ustaz, pewaris nabi.. jgn slh faham. cuba uraikan apa yg UAI komen jgn nilaikan pemahaman dgn otak dan niat duniawi.
    UAI masuk utube sbb org suka bljr dakwah. awk masuk utube sbb wat lawak yg pd fikiran kudus akal logik manusia lemah spt kamu yg akan menyukai serta mengiyakan nya.

    Reply
  134. AKU RASA DIA OK JA... YANG DOK RAKAM GAMBAQ TELANJANG BEROMEN DLM HUTAN TU YANG PATOT MALU.... CIKGU NI OK JA...AKU PON KEKADANG TEHIBUR JGK..ALA... DLM TV ORANG DOK BELAKON PELUK2..CIUM2... LAGI LAAA PTOT MALU..DAH LAAA BUKAN MUHRIM......

    Reply
  135. VIDEO YG CIKGU SHIDA BUAT MMG MEMALUKAN,,

    Reply
  136. smua pun nak menang..klu ckgu shida tak nak dgr teguran tu seprti apa yang kamu ckp, pedulikan lah.. ini, nak ckp besar n buruk pula, macam kamu tu sngt la perfect.. klu dah kena tegur, itu hak org tu klu nak dgar tau x k.. bukan nak memihak kpada sesiapa, cuma komen2 kamu yg mngutuk ni sngt mnyakitkan hati.. put urself in her shoes..rasa kamu kena cacian bertubi-tubi..pa kmu rasa? sedap ka tu? org yang tanya soal ni pun, lagi lah teruk, tak boleh ke tanya secara bgs2, prlukan brtanya sehingga org2 umum nampak n mula la orglain nak perbesarkan isu ni..hai, manusia2, begini lah klu smakin maju, fikiran entah ke mana..

    Reply
  137. malu sifat yang perlu ada pada wanita:)

    Reply
  138. Mai aku nak bagi simple statement kepada org yang dok suka kondem org lain . actually semua ada rules. Cikgu shida buat video utk / hobi dia...setau aku. jgn sempitkan otak. 2. UAI mmg ulama...tapi anda semua perlu tau..ulamak bukan MAKSUM ( terlepas dari kesilapan/dosa )jadi x perlu kot nak timbulakn provocation. Ulamak tu referances. tapi kita masih perlu base to hadith sahih dan alquran..ulama sebagai rujukan. Ulama juga berbeza pendapat..nie plak hangpa yang dok kondem org dimana sedikit sedikit sgt ilmu. dalam bab ilmu ugama x perlu nak kondem org menggunakan cara : copy -paste yer. rujuk biaq SAHIH

    Reply
  139. HATE BENCI GILA CIKGU SHIDA NIE....PERASAN BAGUS ..TERIMA LAH TEGURAN USTAZ AZHAR IDRUS TU...TAKKAN NAK SAMPAI KENA STROK MASA MENYANYI BARU NAK INSAF CIKGU SHIDA CIKGU SHIDA JANGAN PERASAN KO BAGUS SANGAT NAK SIMEN MULUT ORANG NAK GAM MULUT ORANG SEKALI ALLAH TARIK APE YAG DIA KASI KAT KO BARU LAH KO RASE CAM NE!!! TERGEDIK2 TERHEJUT2 MACAM APE NTAH LAGI......

    Reply
  140. Sebenarnye org yg xleh trima teguran adalah org2 yg mengomen kat atas nie...bkn cikgu shida.sapa kita nk m'letakkan kesalahan pd cikgu shida tu?dan siapa kita nk m'ngata dia sedemikian rupa.sume org akn m'lakukan kan k'salahan t'masuk sy.dan t'pulang pd dia sama ada dia trima atau x teguran t'sebut.w'laupun kita cikgu atau pangkat lbih tggi dr cikgu pun kita xde hak nk sibuk dgn isu mcm nie....yg komen tntang agama tu ckup ker amalan anda sume.jgn jerk sebut pasal hadis la ape la tp diri sndiri sbnar nye x btul.sy xde niat nk b'kata b'gitu sbb sy pun insan yg amat tidak sempurna.terutama kaum adam kat atas nie..jgn suke m'perlekehkan atau m'burukkan kaum hawa kalo x taw k'adaan s'bnr...maaf yerk.

    Reply
  141. sy sbgai ibu kpd 2 org anak yg akan masuk sekolah, sy malu dgn cikgu.....bole buat pendekatan lain kowtttttttt...tepuk dada tanya selera....

    Reply
  142. patut la x kawin2 lagi.. perangai huduh..
    kalau aku laki pun malu nk pinang pompuan mcm tu.. nnti org kata kawin dgn badut.. huhuhuu..

    Reply
  143. Sebenarnya perkara mcm ni tak perlu nak dihebahkan. Orang yang copy teguran UAI dan paparkan pada orang adalah orang yang suka mengaibkan orang lain. Cikgu Shida akan terima teguran itu aku rasa. Tetapi mengapa perlu paparkan nasihat UAI secara terang terangan dan mangaibkan orang lain? Kita keluarkan hadis tu hadis ni tapi untuk aibkan orang lain. Tak guna juga macam tu. Harap berenti la post perkara macam ni.

    Reply
  144. kalau tak nak org judge ko lbh2, duk diam2 sudah...

    Reply
  145. biar Allah tentukan semua ni..sebok nk judge org...akai x dak ka?

    Reply
  146. Saya pun guru
    Ada org suka cara dia
    Ada org tak suka cara dia
    Dia buat tu saya rasa tak dosa
    Dia buat tu cuma bg sesetengahnya tak betul caranya
    Dia buat rasa tak malu
    Orang lain tengok rasa malu
    Sesetengah org kata nak cari pblisiti
    Sesetwngah org kata wow dahsyat ni

    Apa pun
    Kalau di temoat org lain itu hak sendiri
    Pada saya...
    Saya tak buat camni
    Hihi....

    Reply
  147. doakan jla yg terbaik untuk smua... hmmmm

    Reply
  148. Do da'wah through 3 ways..by wisdom, good counseling and arguing in a gracious manner. That's how Islam...pnuhkn dada dgn ilmu, bru berdebat.

    Reply
  149. hukum allah tidak boleh diubah..kalau ianya haram..tetap haram.Siapa kita utk menghalalkanya..,siapa kita pula utk menilainya..kita perlu rujukan ulama kerana dia lebih ilmunya dari kita..soalannya kpd ustaz begitu maka jawapannya itulah.Jadi sbgai manusia kita fikirkan lah..dunia ataupun akhirat yg kita cari.Suka atau benci perkara di dunia ini...jgn smpai melanggar ketetapanNYA.Selayaknya memang allah yg menentukan hisab kita di dunia..wallahuallam..

    Reply
  150. sifat malu itu adalah sifat org yg beriman...lebih2 lg bg perempuan. Tidak bersesuaian juga bagi seorang yang menyandang watak sebagai guru membuat video yang boleh mendatangkan fitnah. (jauhkan diri dari fitnah bukan sahaja bermaksud anda jauhkan diri dari membuat fitnah tetapi jauhkan diri anda daripada boleh menyumbang kepada fitnah. Dan satu lagi youtube adalah satu medan di mana semua lapisan umur boleh lihat dan pelbagai pandangan akan dilontarkan oleh seseorang (itupun sudah masuk dlm kategori fitnah).

    Reply
  151. dalam persoalan ini,semua perlu muhasabah...yang baik ambil pengajaran...yang x elok cube perelokkan...daripada ape yang saya baca komen2 di atas, saya berpendapat ade 3 golongan yang memberi komen...golongan pertama:memberi nasihat namun bukan secara berhikmah walaupun ape yang ditegurnya betul...yang kedua: memberi nasihat secara jalan tengah (berlapik)...yang ketiga: orang yang menegur namun melenting apabila tegurannya tidak diterima....saya sokong dengan ustaz azhar idrus...bukanlah bermakna cikgu shida salah 100%...dari satu sudut,Allah menyuruh kita jaga aib orang lain,Allah akan jaga aib kita kelak...adakah ape yang cikgu shida buat ni mengaibkan???mungkin ramai yang melihat sedemikian..bagi saya,ia satu inovasi namun ade batasan nya...Nabi x melarang umatnye berhibur,namun ade garis panduan nye...kene tengok balik garis panduan nye..begitu jugak dalam menegur,ade garis panduan nye...cube contohi nabi..semua org dapat menerima apabila nabi menegur...dalam berhibur mesti ade dakwahnye...mesti ade ingatan terhadap agama..diharap nye akan ade video didalamnye hiburan yang mampu meningkatkan ingatan kita pada PENCIPTA anggota badan kita ni...hidup hanya satu PINJAMAN..Wallahu'alam...

    Reply

Recent Posts