'BlogArchive' [7 Foto] Hidangan Anak Ayam Goreng Di Filipina ~ My Channel Network

Wednesday, December 26, 2012

[7 Foto] Hidangan Anak Ayam Goreng Di Filipina

11 comments
Lihat video dibawah :
Korang pernah makan anak ayam goreng? Kalau kat Kenny Rogers tu ayam kecik..tapi bukan anak ayam.. Terliur tak tengok gambar kat atas nih? Anak ayam goreng BBQ tu beb.. Haha.. 

Fakta Ringkas:

1. Merupakan salah satu makanan popular yang dijual di sebuah pasar di Manila, Filipina
2. Ayam-ayam yang digunakan merupakan anak-anak ayam jantan yang direject dari industri penternakan ayam di sana. Ini kerana hanya ayam betina yang diperlukan untuk menghasilkan telur
3. Anak-anak ayam jantan ini dibunuh sejak dari hari pertama mereka menetas lagi.
4. Untuk tidak merugikan, ia kemudiannya dijual pula ke pasar-pasar utama di Manila
5. Cara penyediaan anak ayam goreng ini amat mudah. Hanya paruh dan usus yang dibuang sebelum ianya digoreng dengan mentega. Tulang-temulang ayam ini tidak dibuang kerana masih lembut dan enak dimakan sekaligus bersama isi ayam.

11 comments:

  1. sedap ke?

    LAWAK:
    SADIS:
    MUNTAH:

    Reply
  2. Kejam ! ank ayam tuhh bru jer nk tgk dunia . dh kau pegi goreng dier .

    #KEJAM SIALLL

    Reply
    Replies
    1. sedare,, telor lagi kesian.. lum smpt jd pape hahahaha

  3. Tudiaa..sekali dengan kepala dia goreng..tgok pon jijik..

    Reply
  4. Kembang tekakkkkk....

    Reply
  5. Kembang tekakkkkk....

    Reply
  6. kesian anak2 ayam ni...entah mcm mane caranya dia orang bunuh anak2 aymni..kejam betul,baru nak cari ibunya dah kena bunuh .......lakhnatlah si pembunuh anak2 ayam ni...mati nanti baru diaorang tau...

    Reply
  7. kalau ibu ayam x kejam pulak?

    Reply
  8. kite x leh ckp die kejam,nk wat camne dh itu lumrah manusia,mkn binatang,telor pon korang mkn,tu lagi kejam ckp org je....

    Reply
  9. tul2...kan makanan tu...bedal je la..janji halal...

    Reply
  10. kalau kesian haram dimakan..

    Reply